08 februarie 2012

CHOUX A LA CREME

INGREDIENTE:
COJI:

300 ml apa

100 ml ulei

200 gr faina

6 oua

1 fiola esenta de vanilie
un praf de sare


CREMA:

1 l lapte

300 gr zahar

10 linguri faina
200 gr margarina

3 oua

1 fiola esenta de vanilie


DECOR
frisca batuta
zahar pudra cu aroma de vanilie

PREPARARE:

COJI:

Se pune apa, uleiul si praful de sare sa fiarba la foc potrivit. Cand incepe sa clocoteasca se adauga toata cantitatea de faina si se amesteca repede cu o lingura de lemn pana ce aluatul se omogenizeaza si se desprinde de pe peretii vasului. Se da vasul de pe foc, se lasa sa se raceasca dupa care se adauga ouale, unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare. Nu se adauga urmatorul ou pana ce primul nu este bine omogenizat. La final se pune esenta de vanilie. Cu ajutorul unui pos cu sprit se formeaza rozete mici, pe o tava tapetata cu hartie de copt. Se introduce tava in cuptorul incins si se coc cca 20-25 de minute (in functie de cuptor), iar in primele 15 minute sub nicio forma nu se deschide usa cuptorului. Dupa ce se scot din cuptor se lasa sa se raceasca. Cojile calde fiind, nu se pun unele peste altele ca se vor lasa.

CREMA:
Se amesteca bine zaharul, faina si ouale cu putin lapte caldut pana se omogenizeaza, apoi se toarna restul de lapte si se pune pe foc mic amestecand mereu pana se obtine o crema mai groasa precum budinca. Se lasa apoi sa se raceasca putin dupa care se incorporeaza margarina taiata bucatele si la sfarsit esenta de vanilie.

Se taie gogoselele pe jumatate,
dar nu de tot, se umplu cu un strat de crema, deasupra se pune frisca batuta, apoi se aseaza la loc capacul si se decoreaza cu zahar pudra.

POFTA BUNA!

26 de comentarii:

  1. O bunatate, ador dulciurile cu aceste coji cu diferite umpluturi. Immi vine sa devorez tot de acolo :) Pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. mmmmhhh!!! Mamma mia che deliziaaa!!! Sei proprio una brava pasticcera! Un bacione cara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm, tare bune!!!Preferatele mele!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bune si ce frumos le-ai prezentat ! Tare mult imi plac si mie.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine si cred ca sunt delicioase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adela, intr-adevar sunt grozave cojile astea. Un platou e pentru tine, pupici!

      Ștergere
  6. O doamne de la Craciun ma chinuie gandul la ele si la amandine si tot imi dau peste mana :)))dar nu cred sa mai rezist mult!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Wouuuu Nely draga ce pofta mi-ai facut! Sunt una din preferatele mele!!!Si eu vreau,dar nu o bucata ca nu e suficient pentru mine :D,ci o farfurie intreagaaaa!:D:))Arata foarte bine!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce bine arata, delicioase !!! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. М-м-м-м! ПЕРФЕКТО ПОДНЕСЕНО!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tare mult imi plac,si cu toate astea nu am facut demult.Sevesc de la tine.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Passei para uma visitinha.
    As imagens dão água na boca.
    Receita deliciosa!!!
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil

    (⁀‵⁀,)
    ¸`⋎´
    ¸.•°`♥

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga mea Nely,am incercat mai multe retete de "coji" si trebuie sa recunosc ca m-am oprit la reteta ta.Mi-au iesit "ca la carte".Iti multumesc si te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ramona Alina, sunt intr-adevar tare bune!

      In bucatarie cu Aziz, nici eu nu as rezista la asa bunatate!

      Camy Sweet, serveste cat doresti tu. Pupici!

      Laura, multumesc frumos! Pupici!

      Alinutzika, multumesc frumos!

      Нели, multumesc frumos!

      DiaMar-bucataria galbena, serveste cu incredere. Pupici!

      Miremirc, multumesc frumos!

      Magia da Inês, multumesc de vizita si o saptamana placuta si tie! Pupici!

      What's for dessert?, multumesc frumos!

      Dan si Ionela Dumitru, multumesc frumos!

      Andrea's Cake, ma bucur de reusita. Cu reteta asta niciodata nu am dat gres. Si eu te pup si iti multumesc de vizita!

      Ștergere
  13. me encantan los choux es una pasta exquisita y delicada,abrazos y abrazos.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-e dor de aceasta prajitura.
    Pup si o zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere