23 februarie 2010

GOGOSI PUFOASE


INGREDIENTE:
500 gr faina
2 oua
25 gr unt
50 gr zahar
250 ml lapte
1 plic drojdie uscata(sau 25 gr proaspata)
coaja rasa de la o lamaie
1 varf de cutit sare
esenta de vanilie
zahar pudra cu aroma de vanilie
ulei pentru prajit
PREPARARE:
Se freaca drojdia (daca este din cea proaspata) cu 2 lingurite de zahar, 2 linguri de lapte si 1 lingura de faina, apoi se lasa maiaua la cald cca. 15 minute. Se dizolva zaharul si sarea in laptele caldut.Tot in lapte punem esenta si coaja rasa de lamaie. Punem faina cernuta intr-un vas mai mare, iar in mijloc adaugam ouale, maiaua, iar in timp ce turnam laptele indulcit si aromat, incepem framantatul.Dupa ce incorporam toata faina, incepem framantatul cu untul care a fost putin incalzit, ca la cozonac. Se lasa la dospit. Se unge masa de lucru cu putin ulei Adăugaţi o imagine si se intinde o foaie groasa de 1 cm. Se taie foaia cu ajutorul unui pahar trecut prin faina.Se mai lasa la dospit cca 15 min. dupa care se prajesc in baie de ulei incins. Se scot cu ajutorul unei spumiere si se pudreaza calde.

6 comentarii:

  1. buna ziua!am realizat si eu aceasta reteta dar cu unele modificari si anume:in loc de zahar normal la maia am pus zahar vanilat (un pliculet).Apoi am pus aluatul in robot pentru framintat.am mai adaugat 4 linguri de faina pentru ca se lipea de miini.L-am scos din robot si am inceput sa-l framint manual.Am mai adaugat 2 linguri de faina ca se tot lipea.Apoi l-am pus sa creasca pe la ora 23:00.Apoi pe la 23:50 l-am verificat daca a crescut,dar surpriza nu a crescut deloc.L-am lasat la crescut pina a doua zi dimineata.Dar degeaba,a doua zi dimineata la fel,nu a crescut deloc.Ce-as mai putea sa fac ca sa creasca?Mai poate fi salvat aluatul sau e bun de aruncat la gunoi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Niciodata nu am inlocuit zaharul tos la maia dar asta nu este o greseala. Insa, sunt anumite conditii: faina sa fie de calitate buna,drojdia sa fie buna, laptele sa fie ca de paine, nu trebuie sa fie nici rece nici prea fierbinte,la fel si untul se pune caldut ca la cozonac, iar coca se pune la crescut intr-un loc ferit de curenti.Undeva sigur ai gresit pentru ca reteta este buna. Pe perioada de iarna le-am facut mai des si de fiecare data mi-au iesit foarte bune.Mai degraba cred ca drojdia nu a fost buna.Iar cu aluatul chiar nu cred ca mai poti face ceva.Imi pare rau ca nu ti-au
    iesit.Si...uitasem, cand ai facut maiaua ti-a crescut?

    RăspundețiȘtergere
  3. Da si eu cred ca drojdia este de vina pentru ca era praf, la pliculet,si maiaua a crescut dar putin,cred ca nu a crescut suficient sau poate chiar deloc,nu mai stiu exact,in orice caz data viitoare o sa respect indicatiile intocmai.Multumesc mult pentru raspuns si sfat.O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, O adevarata placere în blog-ul.. De acum aveţi un alt fan Salutări de la Valencia (Spania)

    RăspundețiȘtergere
  5. Chelo, imi cer scuze ca am descoperit asa tarziu mesajul tau. Multumesc frumos de apreciere! Pupici si weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi s-a facut pofta de gogosi si ma gandeam sa fac la urmatorul sfarsit de saptamana. N-am mai facut niciodata asa ca o sa le fac dupa reteta ta :)

      Ștergere