30 iunie 2010

CASTRAVETI IN OTET

INGREDIENTE:
castraveti
otet

zahar

sare

boabe de mustar

boabe de piper
foi de dafin

ceapa


PREPARARE:

Intr-un borcan de 720 gr se pun cateva felii de ceapa apoi se aseaza castravetii bine spalati. Se pune 1 lingurita plina cu sare, 2 lingurite cu zahar, 5 boabe de piper, 1 lingurita boabe de mustar si o foaie de dafin.
Se toarna otet (nefiert) cam de un deget jumatate ( pana la dunga ce se vede pe borcanele din poza de jos), apoi se completeaza cu apa rece pana deasupra castravetilor. Se capseaza bine borcanele si se sterilizeaza cca 15 minute din momentul in care apa incepe sa clocoteasca. Cand sunt gata fierte se scot, se pun intr-o patura groasa si se tin pana ce se racesc, dupa care se aseaza in camara. Spor la treaba!

3 comentarii:

  1. Mama ce bine arata! Eu am avut saptamana trecuta program cu dulceata, asa cate putin din toate, pt clatite, ca altfel nu prea suntem amatori de dulceata. Vroiam sa te intreb cam care a fost proportia: cate kg ai luat si cate borcane ti-au iesit. Gustul final este acrisor sau putin dulceag? .. pentru ca daca am inteles bine din ce ai spus, practic e apa de un deget si retul e otet nu?? Ms mult

    RăspundețiȘtergere
  2. Lira, multumesc! ...am vazut dulceturile tale si apreciez harnicia ta. Sper sa ma apuc si eu saptamana viitoare de dulceturi, gemuri... Nici noi nu ne omoram cu ele, tot pentru prajituri fac si eu. Asa cum se vede in poza cu borcanele de au dunga aceea alba jos, otet se pune de un deget si jumatate iar diferenta pana la plin este cu apa. Daca dai un click pe poza se va mari si se va vedea mai bine.Gustul este acrisor si se pastreaza foarte bine. Am avut 8 kg de castraveti si mi-a intrat 1 l si putin de otet. Mi-au iesit 19 borcane de 720 gr. Daca
    mai e ceva astept mesajul tau. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mama ce grea de cap is, am inteles exact pe dos! Acum am vazut dungulitele si la borcane,pana unde e de fapt otet. Cred ca o sa pun cateva dupa reteta ta. te anunt daca postez. Ai niste retete tara imbietoare, la fel cum e blogul ce mai... spor la bucatarit. Te pup.

    RăspundețiȘtergere