25 martie 2011

PRAJITURA TAVALITA CU NUCA DE COCOS (DE POST)

Tavalita cu nuca de cocos era una din prajiturile preferate de mama mea.

INGREDIENTE:

BLAT (tava de 28 cm/39,5 cm)
350 gr zahar
8 linguri miere
250 ml apa
175 ml ulei
2 lingurite amoniac stins in otet
700 gr faina
1 fiola esenta de vanilie
un praf de sare
GLAZURA
300 gr zahar
300 ml apa
5-6 linguri cacao
250 gr margarina Unirea
1 fiola esenta de rom
300 gr nuca de cocos

MOD DE PREPARARE:
BLAT
Intr-un vas se amesteca bine toate ingredientele pentru blat. Se obtine un aluat moale precum o smantana mai groasa. Se toarna aluatul in tava tapetata cu hartie de copt, dupa care se introduce in cuptor la foc mediu pentru cca 35 de minute. Cand este gata se lasa sa se raceasca in tava.
GLAZURA
Se pun pe foc intr-o craticioara apa, zaharul, cacaua si margarina. Se lasa sa fiarba pana devine un sirop mai gros precum glazura. Se lasa putin sa se raceasca apoi se adauga esenta de rom.
Blatul se taie cubulete potrivite si se trece fiecare bucata prin glazura de cacao apoi se tavalesc prin nuca de cocos.

Reteta este dintr-o revista mai veche "Practic in bucatarie", dar am marit cantitatile pentru o portie mai mare....:)
Au iesit 88 de bucati.

8 comentarii:

  1. Se pare ca si tie iti culoarea verde.Frumos aranjamentul.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. complimenti, devono essere deliziosi...li proverò perchè mi piacciono davvero tanto!!!!
    a presto,
    ciaooooooooooooo

    RăspundețiȘtergere
  3. Ina, multumesc!

    Medi,asa este...imi place culoarea verde. Multumesc mult!

    Sgt.Pepper,multumesc mult!

    Va pup si weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,am facut reteta,a iesit foarte buna.multumesc ptr reteta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, ma bucur ca ti-a placut si iti multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  6. e super prajitura asta :x...si eu o faceam tot din practic pe vremea cand aveam vreao 12 ani. ma bucur ca am regasito, abia astept sa o fac maine :d

    RăspundețiȘtergere
  7. si din cate tin minte se numea "Prajitura cu ce ai prin casa"

    RăspundețiȘtergere