15 iunie 2011

PRAJITURA BUDAPESTA

O alta prajitura din caietul cu retete al mamei mele.

INGREDIENTE (tava 31/32 cm)
FOILE MARO

1 ou

150 gr zahar

50 gr margarina

100 ml lapte

2 linguri cacao

1 lingurita amoniac

280 gr faina

PANDISPANUL

5 oua

5 linguri zahar

5 linguri faina

CREMA

1 l lapte

300 gr zahar

8 linguri faina
250 gr margarina

1 fiola esenta de vanilie


PREPARARE:

FOILE MARO

Se freaca margarina (partial topita) cu zaharul si oul, se adauga cacaua, amoniacul, laptele si faina. Se face un aluat potrivit care se imparte in doua parti egale. Fiecare foaie se intinde pe dosul tavii unsa cu margarina si tapetata cu faina, sau (in cazul meu) direct pe foaie de copt si apoi se aseaza pe dosul tavii.
Se introduce tava in cuptorul incins pentru 8-9 minute, nu mai mult.
Cand se scoate din cuptor foaia va fi inca moale. Se lasa putin apoi se desprinde de pe hartia de copt si se pune deoparte.
PANDISPANUL

Se separa ouale, albusurile se bat spuma, se adauga zaharul treptat si se bate pana se face precum bezeaua. Se incorporeaza faina cernuta amestecand usor cu o lingura de lemn, de sus in jos
. Se toarna compozitia in tava (se foloseste aceeasi tava ca la foile maro) tapetata cu hartie de copt si se introduce in cuptorul incins pentru 15-20 de minute la foc potrivit.
CREMA

Se amesteca zaharul cu faina apoi se toarna treptat laptele caldut si se fierbe totul pe baie de abur pana ce se ingroasa, amestecand mereu. Se lasa apoi sa se raceasca putin si se adauga margarina. La sfarsit se pune esenta de vanilie. Va rezulta o crema moale fapt pentru care foile maro se vor infragezi imediat.
ASAMBLARE
Se aseaza o foaie maro intr-o tava mai mare sau pe dosul tavii pe care s-au copt foile, se pune jumatate din crema calduta, apoi pandispanul, restul de crema calduta, si a doua foaie maro. Deasupra se presara zahar pudra si s
e taie dupa referinta.
In reteta spune ca se taie a doua zi.... eu am taiat-o imediat (pentru ca i-am dat-o baiatului la pachet). Oricum a iesit foarte pufoasa si s-a taiat destul de bine.

POFTA BUNA!

31 de comentarii:

  1. Tare bine arata prajitura ta!Si eu vreaaauuu!
    Si cred ca este si foarte buunaa!
    O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un dolce davvero golosissimo!! Bravissima cara! Un bacione.

    RăspundețiȘtergere
  3. Una din prajiturile mele preferate!
    arata superrrrr!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmm tare bine arata, daca as fi stat pe aproape cu siguranta dadeam fuguta, dupa miros veneam si tot va gaseam:)) , ador prajiturile astea de casa ... pupici si o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Un deliciu , si mama o face , trebuie sa o fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata bine, poate fi foarte bun. Inca nam mincat

    RăspundețiȘtergere
  7. CAMY, cand am sa mai fac am sa te anunt. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. ALYNUSA, si noua ne place foarte, foarte mult. Mersi! Te pup si eu!

    RăspundețiȘtergere
  9. ADELA, mi-ar fi facut placere sa ma vizitezi! Pupici si eu!

    RăspundețiȘtergere
  10. DORINA, ma bucur ca vrei sa o faci! In primul rand este grozav de buna, apoi este usoara si nu iti rapeste mult timp.

    RăspundețiȘtergere
  11. BIANKA, mersi frumos! intr-adevar este foarte buna!


    Va sarut si va multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  12. Seamana cu prajitura mea radio,poate ma insel,ti-a iesit foarte fainuta,felicitari,n-am sa reusesc sa postez nici in doi ani cate retete am si eu,imi aduc aminte tot de cate una:-)))pupicei

    RăspundețiȘtergere
  13. Un gâteau délicieux. J'adore.
    A très bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  14. bun,ce bine arata,prezentare frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  15. Kedves Nely!!!
    Nagyon finom lehet a sütemény,már csak azért is mert főzött krémnél nincs jobb,nagyon jól néz ki!!!
    Tegnap nem tudtam bejutni a blogodba!!!és általában is nehezen!!
    Szép napot!!! Üdv.

    RăspundețiȘtergere
  16. delizioso...te ne rubo una fetta!!
    Complimenti!!
    un bacio!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte bine arata prajitura,cred ca e delicioasa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. Trimite-mi o fele virtual :))
    Aratã absolut delicios!

    RăspundețiȘtergere
  19. Daca e reteta mamei sigur trebuie sa fie buna,arata foarte bine,am sa salvez reteta,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. Muy exquisito Nelly se ve muy tentador,que ganas de probar,cariños y abrazos grandes.

    RăspundețiȘtergere
  21. il est bien gourmand ce gâteau
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  22. Minunata e aceasta reteta si eu o am in plan, dar nu stiu cand ajung sa o fac. Daca aveai un trandafir natural, era minunat. ;-)

    RăspundețiȘtergere
  23. Va asteapta un premiu la mine. Va puup! O saptamana insorita si minunata sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  24. Ce buna trebuie sa fie.......mmm.............nu cer pentru ca stiu ca nu mai este.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  25. Superapetisanta prajitura ta! Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  26. Cómo estás Nelly hace tiempo que no te veo ,ojalá estés muy bien de salud,abrazos grandes.

    RăspundețiȘtergere
  27. Faina prajitura!

    O saptamana buna iti doresc! Si cu spor!

    RăspundețiȘtergere