06 iulie 2010

TORT DE ZIUA MAMEI MELE

Multumesc LISSA !In sfarsit am avut curajul de a incerca aceasta pasta de zahar si vreau sa va spun ca sunt foarte multumita de ea. Este usoara si sigura. Multumesc inca odata minunatei gospodine LISSA Deci primul meu tort imbracat si ornat (ca de incepatoare) cu pasta de zahar, facut cu ocazia zilei de nastere a mamei mele, care a fost acum trei saptamani, dar pe care nu am reusit sa-l postez pana acum.

INGREDIENTE:

BLAT

8 oua

2 linguri apa

10 linguri zahar

9 linguri faina

1 lingura cacao

2 linguri ulei

1 praf de copt

CREMA
5 oua

300 gr zahar

200 ml lapte
800 gr frisca lichida ( folosesc Maestro)

5 lingurite gelatina

2 cutii compot de ananas

PASTA DE ZAHAR LISSA

1 lingura gelatina

6 linguri apa

1 lingura margarina (la cub)

2 linguri miere

zahar pudra Margaritar (cat este nevoie)

PREPARARE:
BLAT

Se prepara ca
aici dar cand se adauga faina se pun doar 8 linguri apoi se imparte compozitia in doua si intr-una din jumatati se adauga 1 lingura de faina iar in cealalta jumatate se adauga 1 lingura de cacao. In forma de copt se pune o lingura din compozitia simpla, o lingura din compozitia cu cacao si tot asa pana ce se termina toata compozitia de blat.
CREMA

Se bat ouale cu zaharul. Se dilueaza gelatina in laptele caldut apoi se amesteca in compozitia de oua si se pun la foc pe baie de abur pana dau in clocot (nu mai mult de un clocot ca se taie). Se stinge focul dar se mai bate in continuare pana se ingroasa. Se da la rece. Separat se bate frisca bine. Cand crema fiarta pe foc s-a racit se amesteca usor in frisca batuta. Se pun apoi bucatile de ananas bine scurse.

ASAMBLAREA:

Blatul se taie in doua. Se pune prima foaie de blat in forma cu pereti detasabili, se insiropeaza cu sucul din compotul de ananas, se adauga crema, apoi a doua foaie de blat insiropat. Se baga tortul la frigider pentru 2-3 ore. Se scoate din forma, se pune pe platou si se unge cu margarina pentru a-l orna cu pasta de zahar.

PASTA DE ZAHAR
Gelatina si apa se amesteca bine si se pun pe baie de abur. Cand este calda se adauga margarina si mierea si se amesteca pana se dizolva. Pentru inceput se pun 300 gr zahar pudra intr-un castron si se toarna siropul preparat, se amesteca cu lingura adaugand treptat zahar pudra.Cand nu se mai poate amesteca se rastoarna pe masa de lucru tapetata cu zahar pudra si se framanta pana nu se mai lipeste. Se pune la rece invelita bine in folie alimentara si se scoate cu 1-2 ore inainte de folosire. Inainte de a lucra cu ea se framanta foarte bine pentru a nu crapa. Se presara zahar pudra pe masa de lucru si se intinde pasta cu sucitorul pudrat aproape de 1/2 cm. Se baga mainile sub foaie si se pune peste tort. Se niveleaza bine deasupra si in parti, se taie surplusul de pasta apoi se orneaza dupa preferinta. Culoarea galbena am obtinut-o cu colorant alimentar lichid.

La mine.... ca la incepatori...:)) ... pasta mi-a crapat putin intr-o parte...dar pentru faptul ca eram in criza de timp si nu am respectat intocmai indicatiile Lissei...asta e. Data viitoare....nu se va mai intampla. Nu am facut poze in timpul pregatirii pentru ca nu mai aveam cum.

32 de comentarii:

  1. Arata super!
    La multi ani! pentru mama ta

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow! Arata super! Probabil e si delicios, dar aspectul e de milioane!! Am sa-mi fac si eu curaj sa incerc asa minunatie.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani, mamei tale!
    Frumos tort i-ai facut

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani mamei tale!
    P.S. Neaparat voi incerca si eu pasta de zahar, imi place cum ti-a iesit. Eu inca nu am avut curaj...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciao cara!! Una torta veramente strabiliante!! Da vera pasticcera!! Sei Super brava!! Bacioni.

    RăspundețiȘtergere
  6. MICKY, multumesc mult pentru apreciere si urare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Dara, multumesc! da, a fost delicios si mai ales laudat. Incearca si ai sa vezi cat de usor se face aceasta pasta de zahar. Mai greu este la modelat ca-ti trebuie timp, talent si rabdare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Liana10, multumesc din suflet pentru urare si compliment! Pentru ca nu am mai facut niciodata asa ceva, ma refer la ornat, sincer si mie mi-a placut. Chiar daca nu a fost perfect. Pe parcurs sper sa avansez.

    RăspundețiȘtergere
  9. Alexandrina, multumesc mult pentru urare! Asa cum am mai scris nici eu nu am avut curajul pana acum. Ma bucur ca vrei sa incerci si sunt sigura ca vei reusi. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani! mamei tale,sa te bucuri de ea sanatoasa,cat despre tort te FELICIT!eu nu am curaj sa fac pasta de zahar din motivul ca voi face prea des torturi si prajituri si asa ma abtin cam greu.Te pup si BRAVO.

    RăspundețiȘtergere
  11. Manuela, multumesc pentru complimente! da, a fost foarte bun. Pupici si eu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Que tarta mas bonita te ha quedado, yo hice esta semana una parecida, ya la verás publicada.
    Un saludo!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mirela, multumesc din suflet pentru frumoasa urare! si totusi...incearca macar odata sa vezi ce bine se lucreaza cu ea.
    Pupici.



    O seara buna tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  14. JUANIC®, multumesc de compliment! Astept cu drag sa vad si tortul tau.
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi cer scuze, m-a luat valul in fata minunatiei de tort si am uitat sa-i urez la multi ani, mamei tale...
    Sa fie sanatoasa si sa iti fie alaturi multi ani de aici inainte!

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani,mamei!
    O intrebare...nu ti-a fost mila sa tai asa o frumusete de tort?

    RăspundețiȘtergere
  17. Felicitari! Ce tort frumos! Imi place f mult!
    La multi ani, mamei!

    RăspundețiȘtergere
  18. La multi ani mamei tale si multa sanate!
    Tortul e foarte foarte reusit ,ma bucur sincer ca ai reusit pasta,felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Dara, multumesc din suflet pentru frumoasele cuvinte!

    RăspundețiȘtergere
  20. Angi, multumesc mult! Mila mi-a fost dar a trebuit taiat....

    RăspundețiȘtergere
  21. Juci, multumesc frumos pentru compliment si urare!

    RăspundețiȘtergere
  22. Lissa, multumesc frumos pentru urare si apreciere! Si eu ma bucur de reusita.

    RăspundețiȘtergere
  23. Turmericnspice, multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  24. Increible tarta, Buenisima. Un saludooooo!!!

    RăspundețiȘtergere
  25. BlueLady, multumesc frumos! O zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  26. ce te tot plangi ca ti-a iesit suuuuper!!!bine si tortul si decorarea,eu n-am fost multumita de pasta de lapte praf de la masinuta,ca se lipea putin de maini ,pt ca nu cred ca a fost de calitate laptele praf al clientei si era si prea putin,am pe cine sa dau vina,hihihi,esti experta

    RăspundețiȘtergere
  27. si scuza-ma LA MULTI ANI mamei tale sa-ti traiasca sa se bucure de tine,cat ai mama esti tot copil in sufletul tau

    RăspundețiȘtergere
  28. Doinitza, multumesc inca odata pentru apreciere si cuvintele frumoase! Ma bucur ca-ti
    place tortul meu. Ai dreptate, tinand cont ca era prima data cand incercam aceasta pasta de zahar mi-a iesit destul de bine. Figurine si flori voi invata pe parcurs.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  29. La multi ani mamei tale!Sa-i dea Dumnezeu sanatate,viata lunga si multe bucurii!
    Tortul arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere