20 aprilie 2010

TORT CU CREMA GANACHE

Crema dupa reteta lui Veronica


INGREDIENTE:
BLAT

6 oua
9 linguri de zahar
3 linguri de apa
2 linguri de ulei
8 linguri de faina

2 linguri de cacao
1 praf de copt

CREMA
2 ciocolate amarui Primola cu 57 % cacao (100 gr/buc.)

3 ciocolate albe tot Primola (cea alba are 90 gr/buc.)
800 ml frisca lichida
PREPARARE
BLAT
Se separa albusurile de galbenusuri. In albusuri se pun cele 3 linguri de apa si se bat spuma, apoi se adauga zaharul treptat batandu-se in continuare. Galbenusurile se freaca bine cu uleiul, si se incorporeaza usor in albusuri dupa ce au fost batute bine. Peste aceasta compozitie se adauga faina cu praful de copt cernute si se amesteca usor cu o lingura de lemn, iar la sfarsit cacaoa si ea cernuta. Se tapeteaza forma de tort cu ulei si faina sau hartie de copt, se toarna compozitia de blat si se introduce la cuptor pentru cca 25 min.(in functie de cuptor).CREMA
Se rupe ciocolata bucati si se pune in frisca (se pun separat, cea alba cu 400 ml frisca , cea neagra cu diferenta de 400 ml frisca) pe baie de aburi (am pus eu), se amesteca cu lingura de lemn pana se topeste ciocolata uniform. Apoi se pune la rece, dupa care se baga la frigider pentru cateva ore bune. Inainte de a o pune pe blatul de tort se bate cu mixerul pana se face spuma.
ASAMBLARE
Blat, un strat de ciocolata alba si unul de ciocolata neagra, blat, un strat de ciocolata neagra si unul de ciocolata alba, blat, apoi imbracat in ciocolata alba iar deasupra ciocolata rasa. Foarte, foarte bun!!!!!!!! POFTA BUNA!

5 comentarii:

  1. Arata foarte bine!!!Si cred ca este foarte gustos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doau intrebari: 1. masura de o lingura inseamna o lingura rasa sau cu virf? 2. galbenusurile se bat bine cu uleiul, adica se bat spuma la mixer, sau doar putin amestecate cu furculita?
    Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Lara, buna intrebarea ta referitoare la masura cu lingura.Avand in vedere ca asa sunt mai toate retetele de blaturi de pe bloguri, niciodata nu m-am gandit sa masor si sa trec cantitatile in gramaj. Este drept ca difera masura de zahar cu cea de cacao ....pentru zahar si faina lingura se ia cu varf, pentru cacao se ia lingura rasa, asta daca si ouale sunt mari.
    Galbenusurile se amesteca cu o lingura doar cat sa se incorporeze bine tot uleiul...ca la maioneza...Deci, nu se mixeaza.
    daca mai ai ceva neclaritati iti voi raspunde cu placere. Niciodata nu am dat gres la blaturi cu reteta asta.
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos, Nely. Am facut deja tortul, nu a crescut ca al tau si cred ca stiu si de ce: am adaugat in compozitie un plic de cappucino ;) data viitoare voi respecta strict reteta.
    Cit despre creme, la cea de cioco alba am mai adaugat o ciocolata si jumatate, pt ca era fffffff apoasa. Cea de cioco neagra dupa ce am scos-o din frigider (dupa o noapte) era atit de tare ca nu puteam baga mixerul in ea, dar am pus citeva linguri de apa (nu mai aveam frisca) si a mers. A iesit bun si voi tine cont data viitoare de micile greseli.
    In caz ca ai FB, varianta mea e aici: http://www.facebook.com/larissa.cozma?v=box_3&ref=profile#!/photo.php?fbid=1741165643327&set=a.1162803464634.2025747.1064258558&theater
    Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. lara, intr-adevar crema din ciocolata alba iese subtire dar dupa ce sta mai multe ore la frigider se mai intareste. Nu va fi ca cea de ciocolata neagra dar e buna de intins pe tort.
    Eu am facut asa cum am si scris in reteta si mi-a iesit foarte bine. ... am uitat sa te intreb ce fel de ciocolata ai folosit?...sau cat ai lasat-o pe foc?...

    RăspundețiȘtergere