19 ianuarie 2012

TORT DIPLOMAT

INGREDIENTE:
BLAT: (diam. de 28 cm)
6 oua
6 linguri zahar
6 linguri faina
1/2 plic praf de copt
CREMA:
5 oua
300 gr zahar
3 pliculete gelatina granule (30 gr)
200 ml lapte
800 gr frisca lichida
fructe: kiwi, portocale, banane, visine (fara samburi) din compot
esenta de vanilie
SIROP:
siropul de la compot

PREPARARE:
BLAT:
Se separa ouale. Albusurile se bat spuma apoi se adauga zaharul treptat si se bate pana devine bezea. Se adauga galbenusurile pe rand amestecand bine dupa fiecare, iar la sfarsit se incorporeaza faina cu praful de copt cernute si se amesteca usor cu o lingura de lemn. Se toarna compozitia in forma de tort cu inel detasabil tapetata cu hartie de copt. Se introduce la cuptor pentru cca 25 de minute, se face testul cu scobitoarea.
CREMA:
Se bate frisca tare si se pune deoparte. Ouale cu zaharul se bat pe baie de abur pana se ingroasa, dupa care se da deoparte. Se dizolva gelatina in laptele caldut si se amesteca apoi in crema de oua. Se lasa crema sa se raceasca apoi se adauga usor in frisca batuta. Se pun apoi fructele scurse bine si taiate dupa preferinta iar la sfarsit se adauga esenta de vanilie.
ASAMBLAREA:
Blatul rece se taie in doua. Se aseaza prima felie de blat pe un platou, se pune in jurul blatului inelul de la forma in care a fost copt blatul, se insiropeaza cu zeama de la compot, se toarna crema amestecata cu fructe si se aseaza a doua felie de blat insiropata. Se da la frigider pentru 4-5 ore sau de pe o zi pe alta, apoi se orneaza cu frisca si fructe dupa imaginatie.

POFTA BUNA!

29 de comentarii:

  1. Es una receta muy buena y diferente a las que conozco. Todos los pasteles que llevan fruta me gustan. El aspecto que tiene es fantástico.
    Un saludo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Unul din preferatele mele,l-am facut si eu de sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
  3. O bunatate! Ma servesc si eu cu o feliuta! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nice! :)
    Am un premiu pentru tine, te astept pe blogul meu sa-l culegi.
    :*
    http://dulcesausarat.blogspot.com/2012/01/premiu.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat arata!! E printre dulcegariile mele preferate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos iar culorile alb-verde dau o nota de eleganta tortului tau.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmmmmm...deliciooos!!!....eu de abia l am terminat...siii...parca as mai servi o feliuta.!!!.pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tudor Elena Cristina, te cred pentru ca si eu as manca non-stop....:)) Pupici!

      Ștergere
  8. Davvero strepitosa e Stragolosa!! Complimenti! Un abbraccio.

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte frumos !!! Sigur este tare delicios :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Laura! Da e delicios, dupa am spus si mai sus....as manca non-stop, atat de mult imi place!!!!!

      Ștergere
  10. Minunat tortuletul! ai un premiu de ridicat, la mine pe blog, pupici:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte bun!Cam aceeasi reteta folosesc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  12. Tare frumos arata tortul tau,si eu vreau o felie!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce frumos este.Imi place tare mult tortul Diplomat.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. И с Киви,много обичам.Браво!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am facut si eu reteta, e drept ca sunt incepator, dar cred ca are o greseala si m-am ales cu cocoloase de crema. Spui asa: Se dizolva gelatina in laptele caldut si se amesteca apoi in crema de oua. Se lasa crema sa se raceasca apoi se adauga usor in frisca batuta. Cum vrei sa adaug o masa gelatinoasa si rece in frisca si sa se si omogenizeze? Eventual sa fi spus sa fie usor calduta sau sa adaugam gelatina la sfarsit...nu stiu. care e solutia?

    RăspundețiȘtergere