01 august 2011

COMPOT DE CIRESE

INGREDIENTE:
2 kg cirese
4 linguri de zahar / borcan de 720 gr

PREPARARE:
Se spala ciresele, se rup coditele apoi se pun la scurs intr-o strecuratoare. Se spala bine borcanele, se umplu cu cirese, se adauga la fiecare borcan cate 4 linguri de zahar apoi se umplu cu apa rece si se capseaza. Se pun la fiert la foc potrivit, intr-un vas cu apa rece, asezand pe fundul vasului un prosop sau ziare pentru ca nu cumva sa plesneasca borcanele. Din momentul in care apa incepe sa clocoteasca se mai fierb 15 minute. Se scot borcanele si se pun cu gura in jos intr-o patura. Se tin in patura pana se racesc dupa care se eticheteaza si se aseaza in camara. Mi-au iesit 5 borcane de 720 gr.

POFTA BUNA!

7 comentarii:

  1. Ce bunatate ,la iarna va fi un desert pe cinste !

    RăspundețiȘtergere
  2. bun,se termina repede,
    ma amuza cand pe borcan se scrie anul,sigur nu raman pe alt an,iarna e lunga,drumul in camara e mai des

    RăspundețiȘtergere
  3. Mandala, ai dreptate.Multumesc!

    Ina, acum vreo patru ani am facut dulceata in cantitati mari, incat s-a tarat vreo doi ani prin camara si de atunci mi-am propus sa trec pe eticheta anul. Dar compoturile, nici nu ajung toata iarna, oricat de multe as face...deci anul de pe eticheta chiar nu-si are rostul...dar deh....obisnuinta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Your blog is wonderful! Thank you for your visit and for following me. I'm following you back immediately. You have gorgeous recipes and pictures! Veramente molto brava. Complimenti! Saluti da Roma!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca , cat ati lipsit ati facut aceste minunatii! Ati fost tare harnicuta, admir asta la o persoana, as fi vrut sa pun si eu mai multe pe iarna dar nu prea sa putut! Va pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ciccia, multumesc si eu de vizita si de aprecieri! O zi placuta!

    Adela, multumesc de apreciere! ai dreptate le-am facut cand am fost plecata la tara (la casuta noastra) si as fi vrut sa fac mai mult dar...asta e. Pupici!

    RăspundețiȘtergere