06 iunie 2011

PRAJITURA RIGOLETTO

O prajitura din caietul cu retete al mamei mele. Era foarte priceputa si punea mult suflet in tot ceea ce facea. Dar prajiturile si torturile ornate cu trandafiri (sticlosi) din sirop de zahar erau pentru ea o relaxare, o placere...

INGREDIENTE:

BLAT (tava de 31/32 cm)
6 oua
4 linguri apa
10 linguri zahar
9 linguri faina
1 lingura cacao
1/2 pachet praf de copt
un praf de sare
CREMA
4 galbenusuri
4 linguri faina
400 ml lapte
250 gr zahar
150 gr nuca de cocos (am pus 200 gr)
1 pachet unt
1 fiola esenta de rom
BEZEAUA
4 albusuri
8 linguri zahar

PREPARARE:
BLAT
Se separa albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat spuma cu un praf de sare, cu apa rece si zaharul adaugat treptat. Se bate pana se obtine o bezea tare. Se pun apoi galbenusurile pe rand batandu-se in continuare pana se omogenizeaza bine. Se adauga faina cu praful de copt cernute si se amesteca usor cu o lingura de lemn, de sus in jos, iar la sfarsit cacaua si ea cernuta. Se toarna compozitia de blat in tava tapetata cu hartie de copt, se niveleaza si se introduce in cuptorul incins pentru cca. 25 de minute (se face testul cu scobitoarea). Cand este gata copt, se scoate, se pune pe un gratar si se lasa sa se raceasca.
CREMA
Galbenusurile se freaca cu faina, cu zaharul si cu 100 ml de lapte. Intr-un vas se clocotesc 300 ml de lapte in care se rastoarna compozitia de galbenusuri si nuca de cocos (se opreste putina nuca de cocos pentru ornat deasupra), amestecandu-se bine. Se fierbe pana se ingroasa. Cand este gata se lasa sa se raceasca. Separat, se freaca untul care se amesteca in prealabil cu crema racita la care se adauga esenta de rom.
BEZEAUA
Se bat albusurile spuma, se adauga zaharul treptat si se bat in continuare pana se obtine o bezea tare. Dupa ce blatul s-a racit se taie in doua pe orizontala, se aseaza in tava prima foaie de blat apoi crema, a doua foaie de blat, iar deasupra se pune bezeaua batuta bine si peste bezea se presara nuca de cocos.

POFTA BUNA!

12 comentarii:

  1. Arata tare bine! m-as fi delectat cu acele bucatele cu mare pofta! totul de la mama i intodeauna mai bun... pupicei! o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce bine arataaaa!
    si ce pofta mi-ai facut!
    O saptamana usoara iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare bine arata Nely,vreau si eu macar o bucata!!! :d Totusi nu cred ca m-as opri la o bucatica.
    O dupa-amiaza placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vin de la Pansy,care si ea facuse un tort,tot dupa o reteta din caietul mamei sale,aici tot asa....frumos, ca nu lasati retetele mai vechi sa dispara!O prajitura super buna!
    O zi minunata!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Janet, te-am urmarit, hihihi, intamplarea a facut sa fiu si eu la pansy.
    Prajitura arata minunat, precis e un deliciu, bine ca se continua intrun fel cu retetele mamelor noastre, care erau delicioase. Felicitari Nely!

    RăspundețiȘtergere
  6. Un dolce stupendo!! Mi hai fatto venire l'acquolina!! Bravissima come sempre! Un bacione.

    RăspundețiȘtergere
  7. Te cred ca-i buna,vreau si eu o bucatica!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ajung cam tarziu dar nu mi-a functionat blogul,si sigur ca-i terminata...la cum arata si la gust....Cum zice JANET super buna!!!
    Pupici si o zi minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Un dulce tradicional muy exquisito y muy lindo corte,me ha encantado mucho,cariños y abrazos.

    RăspundețiȘtergere
  10. mi-ai facut o mare pofta de praji !!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am si eu o prajitura, dar se numeste Rigoletto (ca personajul din opera lui Verdi) si e un pic diferita. Oare de unde vin denumirile astea? Interesant de aflat! Se pot numi oricum, atata timp cat sunt bune. Noi le mancam cu drag!

    RăspundețiȘtergere