28 iulie 2011

DULCEATA DE TRANDAFIRI

Este prima data cand fac dulceata de trandafiri. Este o delicatese!!! De mancat am mancat dar nu am facut pentru ca nu am avut de unde sa procur acesti trandafiri speciali, numiti "Rosa centifolia". Acum pentru ca mi-am gasit o sursa, la toamna imi voi planta trandafiri pentru dulceata in curte la tara ....si sa vezi atunci.... :)))

INGREDIENTE:
250 gr petale de trandafiri
1 kg zahar tos
750 ml apa
1 lingurita cu sare de lamaie

PREPARARE:
Se desprind petalele de trandafiri, se rupe partea alba apoi se vantura usor pentru a indeparta polenul de pe ele. Se presara sarea de lamaie cu 1/2 lingurita de zahar peste petale si se freaca cu mana pana devin rosii si curge din ele un suc rosu. Se baga in frigider pana ce se face siropul. Intr-un vas cu fundul mai gros se pune apa cu zaharul la fiert, se amesteca pana ce se topeste zaharul si se fierbe pana ce se leaga siropul, apoi se adauga petalele de trandafiri cu tot cu zeama pe care au lasat-o. Se spumuieste de cate ori este nevoie. Se fierbe dulceata in continuare pana se leaga cat trebuie. Borcanele bine spalate si scurse se sterilizeaza in cuptor pentru 15-20 de minute, cum am explicat aici, apoi se pun pe un tocator cu o lama de cutit sub borcan, si se umplu cu dulceata fierbinte. Se capseaza ermetic si se pun borcanele cu gura in jos intr-o patura, unde se tin pana se racesc complet. Se eticheteaza si se depoziteaza in camara.
O dulceata foarte parfumata, cu un gust divin.....
Am facut compozitie dubla si mi-au iesit 8 borcanele de 314 gr.

POFTA BUNA!

16 comentarii:

  1. Nely am mancat dulceata de nuci dimi si acum imi vad ochii alta minunatie??? Nu-mi zice ca ai frandafiri pt dulceata in gradina.. ca ma cuprinde asa o invidie ;)) Tare buna mai e!! Pup

    RăspundețiȘtergere
  2. aceasta delicateta chiar imi face o pofta mare,inghit in sec,cand vin voi cauta sa cumpar ca e nemaipomenita,te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. No conocía esta receta sera hora de probar.

    Quiero entregarte un premio el Indalo de Oro.
    Aquí te dejo el enlace para que lo recojas.

    http://cocina-trini.blogspot.com/2010/11/premio_26.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Dulceata de trandafiri chiar nu am mancat, is tare curioasa ce gust are, sa cumpar din magazin cred ca nu se compara cu cel facut in casa! Aruncati un borcan catre mine! :))) Pupici si o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunata dulceata de trandafiri,nici nu-mi mai aduc aminte de cand n-am mai mancat!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Antonia, deocamdata nu am, dar pentru ca tot am gasit pe cineva de unde sa procur,la toamna imi voi planta la casuta noastra de la tara...multi, multi trandafiri de dulceata. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ina, la anul sigur voi face mai multa, iar tu daca vrei, imi dai adresa si am sa-ti trimit cu cea mai mare placere. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  8. Trini Altea, multumesc frumos de premiu!

    RăspundețiȘtergere
  9. Flory, chiar e minunata! Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Завръщането ти се усеща:)
    Страхотна рецепта ,благодаря!

    RăspundețiȘtergere