09 iulie 2010

TORT DE INGHETATA

Am facut in trei straturi: cacao, ness si vanilie
INGREDIENTE:
INGHETATA DE CACAO
(se face din glazura)
5 oua
10 linguri zahar
3-4 linguri lapte dulce
2 linguri cacao
25 gr margarina
500 gr frisca lichida Maestro
esenta de rom
PREPARARE:
Mai intai se bate bine frisca lichida si se pune la frigider. Se amesteca 4 linguri de zahar cu laptele, cacaua si margarina, se fierb pe foc pana se topeste zaharul apoi se da la rece. Se separa ouale. Galbenusurile se adauga in glazura racita putin, iar albusurile se bat bine cu cele 6 linguri de zahar ramase. Se pune glazura peste albusurile batute spuma, amestecand usor de sus in jos si ultima data se incorporeaza frisca si esenta. Se pune cate un strat de compozitie in tavi de cozonaci sau chec (sau ce avem) si se baga la congelator pana se pregateste inchetata de vanilie si ness. INGREDIENTE:
INGHETATA DE VANILIE SI NESS

5 oua
8 linguri zahar
500 gr frisca lichida
esenta de vanilie
3 lingurite ness
PREPARARE:
Pentru inceput se bate frisca lichida si se baga la frigider ( am batut toata frisca la un loc (1 litru) apoi am impartit-o). Se separa ouale. Albusurile se bat bine cu zaharul pana se face bezea, apoi se incorporeaza pe rand galbenusurile. Compozitia obtinuta se adauga in frisca batuta si se amesteca usor de sus in jos. Se imparte compozitia. Intr-una se pune esenta de vanilie iar in cealalta ness-ul. Se pune peste cea de cacao un strat de compozitie cu ness si ultimul strat cu vanilie.
Este o inghetata foarte cremoasa pe care o fac de ani de zile si nu ma plictisesc de ea.

POFTA BUNA!

15 comentarii:

  1. mmmmmmmmmmmmm.......che delizia!complimenti!!
    un abbraccio!

    RăspundețiȘtergere
  2. trop trop gourmand, je ne peux pas résister à une telle tentation, j'adore
    ps: j'ai des prix pour toi sur mon blog
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce bine arata! Trebuie sa incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Muy bueno, y verdaderamente fácil de hacer.
    Besitossss!!

    RăspundețiȘtergere
  5. mama!!!ce bine arata ,mi-ai facut o pofta,ca m-am dus la frigider sa o fac si surpriza nu mai aveam frisca ce m-am enervat ,eu nu prea ma las fara frisca in casa,ramane pe sambata,pana atunci salivez,privind-o pe a ta ,sa-mi trimiti o portie,hihihi,pt.reteta asta si pt.tot ce realizezi tu,alegeti de la mine de pe blog un premiu,te pup dulce,si-ti multumesc pt premiu

    RăspundețiȘtergere
  6. Federica, multumesc frumos! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Bianka, multumesc din suflet! Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  8. Fimère, multumesc pentru premii si apreciez mult faptul ca te-ai gandit la mine! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Juci, multumesc! ma bucur ca vtrei sa incerci. Asa cum am spus este o inghetata cremoasa. Este reteta preferata a familiei desi...am multe alte retete de inghetata. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. BlueLady, chiar e simpla de facut si merita. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Doinitza, multumesc! iti trimit cu cea mai mare placere o portie, sau poate ai drum pe aici si atunci esti invitata mea. Multumesc de premii! le-am luat pe toate pentru ca mi-au placut prea mult. Pupici.

    RăspundețiȘtergere